Chilská značka Tarapacá oslavila 21. 9. dvacáté výročí působení na českém trhu. Na slavnostním večeru v restauraci Bastion v Praze u této příležitosti uvedla spolu se společností Vinicola limitovanou edici řady Anniversary Edition. Za dvě desetiletí si vydobyla pozici číslo jedna na českém a slovenském trhu v kategorii prémiových vín.
Exkluzívní víno Anniversary Edition od Viña Tarapacá bylo vytvořeno tak, aby zachytilo 20 let tohoto vinařského závodu spolu s jeho importérem Vinícola v České republice.
Limitovaná série Gran Reserva Tarapacá se vyrábí z vybraných hroznů z pozemků Rosario Estate: „Natural Clos údolí Maipo Valley,“ které patří k nejlepším údolím pro výrobu červeného vína v Chile.
Anniversary Edition je Cabernet Sauvignon ročník 2015 s intenzívní, rubínově červenou barvou. Vyznačuje se působivým ovocným aroma připomínajícím ostružiny, černý rybíz a čokoládu propletené bylinnými tóny jako kopr, bobkový list a levandule. Je to zemité, vyvážené víno s dlouhou dochutí.
„Díky podhorskému typu půdy na jedné z vinic Maipo Valley jde o víno strukturované, oblé a prostředního těla na patře s lahodnými, vyzrálými tříslovinami díky hornině. Tento Cabernet vyjadřuje charakteristiky vynikající půdy sopečného původu“, vysvětluje vinař z Viña Tarapacá Sebastián Ruiz.
Gran Reserva Tarapacá je jednou z nejdůležitějších značek Viña Tarapacá se zastoupením na více než 50 trzích. Společnost se může pochlubit první mini hydroelektrárnou mezi chilskými výrobci vína. Navíc jde o jednu z prvních značek chilského vína vyváženou do České republiky. Na tento trh se dostávají nejvýjimečnější a nejvýznačnější červená vína z portfolia.
Současné postavení značky na českém trhu:
- Chilská vína představují 4 procenta celého trhu lahvovaných vín v České republice
- Značka TARAPACA je v českém maloobchodě značně rozšířená a má zde podíl přes 50 procent v kategorii chilských vín
- V kategorii prémiových vín (s maloobchodní cenou přes 300,- CZK) je podíl značky na trhu přes 85 % v rámci kategorie chilských vín
- Prodej (jak z hlediska množství, tak ceny) byl v uplynulých 5 letech trvale na vzestupu, letošní nárůst tvoří 25 % v porovnání s uplynulým rokem
- TARAPACA je druhá nejznámější dovozová značka vína (po J. P. Chenet) s podpořeným povědomím o značce 48 % (založeno na výzkumu, který provedla společnost TNS AISA v 12/2016)
Historie společnosti Vinicola:
1997 – společnost založena a byl dovozen první kontejner z Chile – TARAPACA.
1998 – začal export značky TARAPACA na slovenský trh.
1999 – zahájena distribuce u prvního retailového řetězce – TESCO ČR.
2000 – získalo víno TARAPACA Cabernet Sauvignon (ročník 1998) titul „Champion“ výstavy a soutěže vín – Valtické vinné trhy, jako historicky první zahraniční víno, které toto ocenění na této soutěži získalo.
2001 – poprvé překročen prodej 100.000 lahví za rok.
2005 – již byla značka TARAPACA distribuována téměř ve všech maloobchodních řetězcích v ČR , tohoto roku dosáhl prodej 500.000 lahví.
2013 – dosaženo prodeje přes 1 mil. lahví.
2015 – překročen mezník 1,5 mil. prodaných lahví za rok.