ProWein spustil novinku, zahájení série diskusních panelů ProWein Business Talks bylo velmi úspěšné. Více než dvě stovky účastníků napříč vinařským světem dychtivě sledovalo online seminář „Digitalizace vinařského sektoru“. Diskusi se třemi významnými odborníky z oboru moderovala Simone Loose, profesorka Geisenheim University.
ProWein tak uvedl do života další inspirativní novinku. představilo zahájení řady Business Talks, která svým prvním diskusním panelem na téma digitalizace vinařského sektoru véce mež 220 odborníků z 25 zemí. Digitálního panelu vedeného profesorkou Simone Loose se zúčastnili tři mezinárodní experti z různých oblastí vinařského průmyslu. Paul Mabray, uznávaný futurista v americkém vinařském průmyslu, se podělil o své rozsáhlé zkušenosti s digitálními strategiemi. Mabray zdůraznil, že digitalizace není pouze o technologických nástrojích, ale o změně celé firemní kultury. Schopnost experimentovat a učit se z chyb je podle něj klíčová. „Digitalizace začíná značkou,“ řekl, a zdůraznil tak potřebu jasného a autentického sdělení.
Digitalizace stojí na lidech
Daniel Freund, ředitel německé společnosti Weinkontor Freund, naopak upozornil na důležitost lidského faktoru v digitalizaci. Pro něj je zásadní posílení postavení zaměstnanců a podpora úzké spolupráce s dodavateli a zákazníky. „Náš dialog s partnery nyní přesahuje dostupnost produktů – společně optimalizujeme výměnu digitálních dat,“ uvedl Freund. Ve své společnosti vytvořil datový model, který nejen zefektivňuje logistiku, ale také prohlubuje spolupráci s partnery.
Antonio Graça, vedoucí výzkumného oddělení v portugalském vinařství Sogrape, se pak podělil o to, jak jeho firma s pomocí IT infrastruktury snižuje náklady a ekologické dopady. Na publikum zapůsobil nejen svou odborností ale i optimismem. Vysvětlil, jak společnost Sogrape snížila používání přípravků na ochranu plodin prostřednictvím sítě meteorologických stanic a IT infrastruktury na míru, přičemž současně snížila náklady a snížila dopad na životní prostředí. Graça mimo jiné zdůraznil, že digitální a inovativní pokroky musí být přínosem pro všechny zúčastněné strany – zákazníky, zaměstnance, vlastníky a společnost jako celek.
Výměna názorů a inspirace napříč obory
Diskuse o umělé inteligenci přinesla zajímavé poznatky o jejím využití pro online komunikaci, avšak panelisté varovali před nadměrným spoléháním na personalizované doporučení. Na závěr Graça vzdůraznil význam spolupráce vinařství s jinými odvětvími, která můžou vnést do oboru nové perspektivy: „Jsme atraktivním odvětvím pro odborníky, kteří s námi chtějí společně tvořit a rozvíjet se a zároveň si užívat náš produkt,“ řekl Graça.
ProWein 2025 slibuje ještě větší důraz na obchodní diskuse a udržitelné inovace. Snaží se tak stále prohlubovat svou roli nejen jako platformy pro obchod, ale i jako inkubátoru myšlenek, které budou definovat budoucnost světa vína pro další generace. Záznam diskuse najdou zájemci na stránkách veletrhu ProWein.
Více o ProWein 2025 čtěte na našem webu ZDE