Veletrh ProWein letos v květnu opět upevnil své pozice. Důkazy jsou jasné: 5 700 vystavovatelů z 62 zemí, více než 38 000 odborných návštěvníků ze 145 zemí, navázáno nespočet kontaktů, uzavřeno množství obchodních kontraktů. Nadchly i speciální show Caravanning & Wine či městská gastronomie.
ProWein 2022 se po povinné přestávce vyvolané pandemií vrátil s veškerou svou energií. Atmosféra ve 13 výstavních halách byla úžasná, protože není nad osobní kontakt se vzájemnou výměnou informací, s živými ochutnávkami a bohatým programem profesionálních i doprovodných akcí.
Vysoká účast, nadšení a živý obchod
Letos se navíc veletrh může pochlubit téměř šesti tisíci vystavovateli z více než sedesáti zemí a téměř čtyřiceti tisíci odbornými návštěvníky ze 145 zemí, což z veletrhu ProWein činí ústřední oborovou událost a mezinárodní obchodní platformu „par excellence“.
„ProWein je jediný mezinárodní veletrh, který pokrývá celý světový trh. Tomu odpovídá i složení návštěvníků: dvě třetiny z 38 000 odborníků ze specializovaného maloobchodu, maloobchodu s potravinami a pohostinství, kteří cestovali na ProWein do Düsseldorfu, pocházejí ze zahraničí,“ zdůraznil Michael Degen, výkonný ředitel Messe Düsseldorf. A co je dále podstatné: dvě třetiny přítomných odborníků na víno a lihoviny se podílejí na obchodních transakcích, o nichž jsou oni sami kompetentní rozhodovat.
Domácí vinaři nabídli skvělá bílá ročníku 2021
Relevantnost osobního formátu zdůrazňuje také Německý vinařský institut (DWI) jako jeden z hlavních sponzorů: „Po tříleté nepřítomnosti byli němečtí vystavovatelé opět rádi, že mohou vést osobní rozhovory se svými zákazníky. Jejich prezentace se samozřejmě soustředily na ročníková bílá vína 2021, která díky své svěžesti a křehkosti byla německými i mezinárodními odborníky na víno velmi dobře přijata,“ uvedla ředitelka DWI Monika Reule, která zároveň ocenila nový koncept haly, jenž přispěl k více času a klidu na rozhovory se zákazníky a celkově vytvořil velmi profesionální atmosféru. Poukázala také na vysokou kvalitu mezinárodních odborných návštěvníků, kteří pocházeli převážně z evropského regionu.
Stejný názor zastávají také zástupci VDP. „Po dvou letech pandemie bylo na veletrhu méně, ale velmi zainteresovaných a především vybraných kvalitních odborných návštěvníků, takže bylo více prostoru a více času na hlubší rozhovory. Co však nakonec zbývá, je, že navzdory mnoha změnám a kreativitě, kterou nové koncepty vyžadují, je osobní kontakt nenahraditelný a že shledání vinařů VDP s mezinárodními přáteli na německé půdě je středobodem,“ říká Theresa Olkus, generální ředitelka VDP.
Vystavovatelé se shodují, živá prezentace mezinárodnímu publiku je nejvíc
Mezinárodní původ návštěvníků je také pro Semper idem Underberg AG, předního německého hráče na trhu s lihovinami, nejdůležitějším kritériem. Firma se 175 let dlouhou historií zahájila v rámci globálního růstu program mezinárodní expanze se zaměřením na své globální klíčové trhy. „ProWein je ideální platforma pro realizaci naší globalizační strategie. Globální veletrh vín a lihovin č. 1 v Düsseldorfu zahajuje mezinárodní uvedení naší nové firemní image a zároveň slouží jako prezentační platforma pro nejnovější vývoj našich značek Underberg, Asbach, PITÚ a XUXU,“ vysvětluje Udo Bruns, ředitel mezinárodního obchodu Sempre Idem Underberg AG.
Také zástupkyně Les Grands Chais de France zdůrazňuje, jak důležité je pro ně mezinárodní rozšíření návštěvníků a rozhodovací kompetence. „Jsme tak potěšeni, že se věci po třech letech konečně rozjely a ProWein se koná v Düsseldorfu. Podařilo se nám oslovit naše zákazníky – zejména kupující z Evropy, USA a Afriky – a uzavřít dobré obchodní dohody.ProWein je pro nás důležitý také proto, že zde můžeme oslovit naše základní cílové skupiny – konkrétně specializované maloobchody a importéry a exportéry.” uvedla Anne-Laure Rayne-Helfrich, marketingová asistentka firmy.
Stejný názor zastává i Miguel A. Torres, prezident a 4. generace Familia Torres, který zdůraznil: „Letošní ProWein pro nás představoval velmi vysokou úroveň kvality. Nová koncepce sálu přispěla k celkově uvolněnější a přesto velmi profesionální atmosféře. Jasně jsme si toho také všimli během rozhovorů s našimi zákazníky.“
Karavany, vinařská turistika i městská gastronomie
Veletrh se navíc rozrostl o další “témata”. „Uskutečnili jsme dvě velmi úspěšné premiéry, čímž jsme do ProWeinu vlili čerstvý vzduch: Lounge „městská gastronomie@ProWein“ a Speciální show „Caravanning & Wine“, spolupráce mezi ProWein a CARAVAN SALON,“ vysvětluje Bastian Mingers, projektový ředitel společnosti ProWein.
Lounge zaměřený na hip hop se zaměřil na poskytovatele stravovacích služeb a jejich obsluhu s programem šitým na míru. Pět denních workshopů s ochutnávkami a rozhovory bylo zaměřeno na různé úrovně odbornosti zaměstnanců pohostinství – od začátečníků po profesionály.
Trendové téma vinařské turistiky – pro mnoho vinařů důležitý kanál na podporu prodeje a budování image – převzala speciální výstava „Caravanning & Wine“. Na této speciální výstavě se návštěvníci a/nebo vinaři mohli dozvědět o fascinaci mobilní dovolené a také o odpovídajícím výběru vozidel k pronájmu a ubytování ve vinařských usedlostech.
A co přinese příští ProWein v Düsseldorfu? Už nyní se můžete těšit, navíc se opět vrací ke svým tradičním březnovým termínům: a to od 19. do 21. března 2023.